Sunt vinovate mijloacele de comunicare in masa de nivelul intelectual scazut al populatiei?



Toate raspunsurile (33) »

  1. Teogur28 (December 12, 2007 @ 11:54 am):

    Desigur ca nu.Noi oamenii suntem vinovatzi de aceasta shi nimeni altcineva.

    Teogur28 - Toate raspunsurile

  2. pytik (October 18, 2007 @ 9:38 pm):

    nu…fiindca uneori nu exista nici o legatura intre tv si carti…adik dc sa ne uitam la tv la cine stie ce porcarii mai bn citim sau dam p un post care sa ne informeze…;national giografic,animal planet,etc.

    pytik - Toate raspunsurile

  3. irina (February 17, 2007 @ 12:53 am):

    cu siguranta nu.avem posibilitatea de alege ce anume sa vedem la tv sau ce anume sa citim.cineva a spus aici ca mass media nu educa,ci informeaza..sunt total de acord

    irina - Toate raspunsurile

  4. Adrian Avarvarei (January 29, 2007 @ 8:48 pm):

    Mai degraba nu… Cauzele sunt complexe si mass media e doar o piesa din puzzle. Nu poti opri niste posturi comerciale sa difuzeze ceea ce le cer consumaatorii.

    Adrian Avarvarei - Toate raspunsurile

  5. Yorick (January 22, 2007 @ 1:33 pm):

    Suntem vinovati noi de mijloacele de comunicare in masa care sunt vinovate de nivelul intelectual scazut al populatiei?

    Yorick - Toate raspunsurile

  6. plusha (January 14, 2007 @ 8:41 pm):

    Nu. Mass media n-au fost create sa ne educe. Scoala trebuie sa ne educe, sa ne faca intelectuali. Mass media exista sa ne informeze (a informa e diferit de a educa) si sa ne distreze.
    Nivelul intelectual scazut al populatiei e rezultatul a doi factori (cel putin):
    1) sistemul educational problematic (profesori care nu predau in clasa pt. a sustine sistemul meditatiilor, examene si diplome luate cu bani);
    2) o societate in care am fost invatati sa facem orice pt. a supravietui, inclusiv sa renuntam la dorinta de a invata, de-a fi buni, generosi, morali, etc.

    plusha - Toate raspunsurile

  7. gh59 (January 11, 2007 @ 1:23 pm):

    nu

    gh59 - Toate raspunsurile

  8. Raluca Ilaria Demetrescu (January 7, 2007 @ 8:15 pm):

    Desigur.Daca nu ar fi promovate imbecilitatile,mitocaniile,prostiile,kitschul,manelele oamenii nu ar sti ca exista asa ceva.

    Raluca Ilaria Demetrescu - Toate raspunsurile

  9. Radu (January 4, 2007 @ 10:49 pm):

    Nu cred ca sunt vinovate, dar uneori da… ne distorsoneaza realitate, o prezinta in moduri in care nu ar trebui sa fie prezentata.

    Radu - Toate raspunsurile

  10. irina (January 4, 2007 @ 11:49 am):

    Nivelul intelectual scazut din Romania…. S-a facut un studiu? Ce inseamna scazut? Ce procent din populatie are acest nivel scazut (care cat este, totusi?) Si, comparativ cu ce/cine/care tara/stat? Americanii obezi sau bulimici credeti ca sunt mai inteligenti? Ce mi se pare curios, ca sa nu spun ridicol, este faptul ca daca topicul era despre celebra expresie “exodul de creiere” autohtone, toata lumea sarea in sus: da, se scurg dincolo de granitele tarii inteligentele romanesti atat de multe si de sclipitoare, si asta din cauza economiei defectuoase…. Deci, care este defapt adevarul? Tot undeva la mijloc?????

    irina - Toate raspunsurile

  11. djbulibasa (December 31, 2006 @ 7:19 pm):

    Vi se pare ca nivelul de inteligenta era mai ridicat in lipsa acestor mijloace de comunicare?
    Mi se pare ca nu.
    Tind sa cred ca aceste mijloace de comunicare chiar ne ajuta in dezvoltarea cunostintelor

    djbulibasa - Toate raspunsurile

  12. Cavalary (November 3, 2006 @ 1:52 am):

    E vinovat cutitul/glontul/ciocanul de crima? (Stiu ca ma repet cu ideea asta, dar si intrebarile care cer un astfel de raspuns se tot repeta.)
    Asta pe de-o parte. Pe de alta, e vorba de cerere si oferta. Canalele private n-au vreo responsabilitate de a “culturaliza” masele, singura lor responsabilitate e sa nu ofere informatii false. Ca uneori nu si-o inteplinesc e alta discutie. Doar cele finantate din bani publici ar putea, intr-adevar, sa aiba o oarecare responsabilitate in sensul din intrebare. Dar pana la urma rolurile principale sunt informare (ce informatii selecteaza fiecare si ce face cu ele, treaba lui/ei) si entertainment.
    Iar legat de educatia copiilor, chiar nu-i datoria mijloacelor media. Pana la un punct e a parintilor, iar dupa acel punct e datoria fiecaruia in parte (datoria parintilor devenind tocmai sa permita aceasta autoeducare).

    Cavalary - Toate raspunsurile

  13. Ruxx (October 24, 2006 @ 10:54 pm):

    La prima vedere as fi spus nu! Dar atata timp cat ceea ce se difuzeaza / se scrie e filtrat prin prisma comercialului, am sa spun da! Sunt artisti care nu sunt difuzati si promovati pentru ca nu sunt pe formatul posturilor radio/TV şi pentru că nu sunt comerciali. Si atunci stam si ne intrebam de ce suntem inconjurati de mediocritate si prost gust.

    Ruxx - Toate raspunsurile

  14. andrea (October 19, 2006 @ 9:51 pm):

    da, adica consider ca este un factor important care “educa” (acesta ar fi rolul). as spune ca este raspunzatoare - si aici se poate discuta ca si ziarele si televiziunea etc traieste de pe piata - ideea e ca trebui gasita o solutie. o problema majora mi se pare ca nu exista strategie nationala - daca nu exista in educatie atunci cum ar exista in mass media si sprijinirea ei in raspandirea de cultura si nu anti-cultura cume situatia actuala.

    andrea - Toate raspunsurile

  15. elenacoman (October 18, 2006 @ 4:41 pm):

    Unii spun ca responsabilitatea apartine in totalitate mass-media, altii spun ca deloc, altii impart in diverse procente gradul de responsabilitate sau iresponsabilitate.
    Acum depinde de ce parte a mass-media vorbim:
    - zona de mass-media publica - televiziune, radio, etc. publice, platiti din banii contribuabililor, au o responsabilitate mare in privinta asta: de-asta exista si sunt finantate TVR Cultural, Radio Romania Cultural, de exemplu, de-asta exista algoritmuri de realizare a programului si asa mai departe;
    - mass-media privata are doar responsabilitatile pe care doreste sa si le asume. Daca vrea sa faca ceva in sensul propasirii intelectuale a neamului, este libera sa faca si apreciata, evident. Daca isi asuma doar povara maximizarii profitului, este libera sa faca acest lucru, cu conditia sa respecte legile in vigoare si deontologia profesionala a businessului si a activitatii jurnalistice.

    elenacoman - Toate raspunsurile

  16. rebelyk (October 6, 2006 @ 9:47 pm):

    Intr-un fel da…e si vina massmediei care se coboara la nivelul scazut de incultura a populatiei, dar si majoritatea populatiei care sa “informeaza” din “libertatea” sau nu mai shtiu ce……..asta este, avem dreptul de a alege si in majoritatea cazurilor facem alegeri care dovedesc incultura crasa a populatiei tarisoarei noastre

    rebelyk - Toate raspunsurile

  17. ina (October 3, 2006 @ 10:44 am):

    E un cerc vicios: media se pliaza pe nivelul intelectual scazut al publicului, perpetuand astfel aceasta stare.Fara o “provocare”, chiar si din partea media, nu se va schimba aceasta stare, iar media nu are nici un interes sa faca pionierat (=sa sacrifice venituri prezente) doar ca sa educe, in speranta (deci fara garantii!) unor castiguri intr-un viitor dificil de precizat.

    ina - Toate raspunsurile

  18. godiva (October 3, 2006 @ 12:58 am):

    Nope.Mai degraba mass media se pliaza pe profilul consumatorului.

    godiva - Toate raspunsurile

  19. Sorin (September 28, 2006 @ 9:47 pm):

    Da.
    Sursa fundamentala de informare si de instruire pentru oamenii de rand, cu pregatire intelectuala redusa (majoritari in Romania), este televiziunea.
    In baza unor interese individuale sau de grup, televiziunile ofera programe informative axate pe scandaluri si nu pe interesul public si programe de divertisment anticulturale.

    Sorin - Toate raspunsurile

  20. Livia Morarasu (September 28, 2006 @ 4:30 pm):

    Nu. Fiecare isi alege formatorii / modelele / sursele de inspiratie. Daca nivelul cultural / intelectual al unei persoane este scazut pentru ca baza a fost construita de informatiile dintr-un tabloid sau de o emisiune de divertisment, am putea invinovati mass-media numai daca urmarirea programelor ar fi obligatorie.

    Livia Morarasu - Toate raspunsurile

  21. ovidiu (September 26, 2006 @ 8:36 pm):

    Daca suntem de acord ca nivelul intelectual al populatiei este scazut, atunci nu.

    ovidiu - Toate raspunsurile

  22. Jen (September 26, 2006 @ 4:18 pm):

    Nu - cel putin in cazul celor care au destul discernament. Copiii ar trebui educati de parinti, sa nu creada/aplice chiar tot ce vad ai aud la televizor.

    Jen - Toate raspunsurile

  23. andrei (September 25, 2006 @ 4:23 pm):

    Nu. Fiecare isi poate filtra continutul.

    andrei - Toate raspunsurile

  24. ilisim (September 25, 2006 @ 3:38 pm):

    Nu.

    ilisim - Toate raspunsurile

  25. Smilla (September 25, 2006 @ 2:55 pm):

    Da, pentru ca mult prea multi cred ceea ce li se spune si iau informatiile din mass-media drept adevaruri indisputabile.

    Smilla - Toate raspunsurile

  26. octavia (September 23, 2006 @ 11:14 pm):

    In postul de mai jos era vorba de televizor si nu de calculator:(

    octavia - Toate raspunsurile

  27. octavia (September 23, 2006 @ 11:12 pm):

    Nu atunci cand o persoana este indeajuns de matura si educata sa aleaga. Da, atunci cand un copil de 6 ani sta cel putin 3 ore in fata calculatorului fara ca parintii lui sa-i tina companie.

    octavia - Toate raspunsurile

  28. Svastik (September 23, 2006 @ 8:09 pm):

    Nu, mass-media face doar sa exploateze acest nivel si sa dea poporului “paine si circ”. Faptul ca o majoritate covarsitoare nu stie sa preia informatiile oferite de media in mod selectiv este o problema de alta natura.

    Svastik - Toate raspunsurile

  29. mircea (September 23, 2006 @ 6:55 pm):

    Nu. Epoca noastra marcheaza pur si simplu o trecere: de la grafosfera la infosfera si mediasfera. Scrisul si cultura ca relationare metafizica cu lumea nu mai conteaza. Importanta, acum, este informatia (altfel spus, un genetician cu premiul Nobel poate sa fi citit doar o duzina de carti de beletristica, e riguros indiferent: asta se intampla pentru prima oara in evolutia lumii). Prin urmare, media nu face decat sa reflecte realitatea acestei simple mutatii.

    mircea - Toate raspunsurile

  30. optzecea (September 23, 2006 @ 4:40 pm):

    in mare proportie da

    optzecea - Toate raspunsurile

  31. Corina (September 21, 2006 @ 7:39 pm):

    Da,dar nu in totalitate.Au si o latura benefica,depinde de fiecare daca stie sa o exploateze.

    Corina - Toate raspunsurile

  32. tzafna (September 21, 2006 @ 4:28 pm):

    da, in proportzie covarshitoare.

    tzafna - Toate raspunsurile

  33. green (September 21, 2006 @ 3:54 pm):

    E posibil, însă nu putem da vina pe factorul ăsta care s-a dovedit benefic uneori. Avem puterea de a alege..

    green - Toate raspunsurile

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

(required)

(required)


 


Copyright © catalin_tenita, All Rights Reserved
Conestoga Street Wordpress Theme by Theron Parlin